Venedik'teki Delibozuk Kitapçı: Libreria Acqua Alta

Venedik'e karşı özel bir sevgim yok, ne sulara karışmış olması, ne aşk şehri olarak anılması, ne de gondolları ilgimi çekiyor. Ufak bir motora binip bulanık suda patinaj yapmaktansa Kadıköy'den Eminönü'ye vapurla seyahat etmeyi, Piazza San Marco'da oturup güvercinleri izlemektense Yeni Camii'in avlusunda oturup gölgelenmeyi yeğlerim. Dünyanın her yerindeki en değişik kitapçıları bulma hevesim beni henüz taze bir üniversite öğrencisiyken Libreria Acqua Alta'ya kadar getirmemiş olsa, bu şehre uzun yıllar uğramayabilirdim.

Venedik, bilemiyorum, dostlarla gidersen güzel. Bunun dışında her an sulara karışabilecek olmasını tedirgin edici buluyorum, her şey emanet gibi. Üstelik Venedik'te yerli halktan hiçkimse yaşamıyor. Gündüz sokakları dolduran kalabalık, çevre kentlerden rızkını kazanmaya gelmiş esnaftan ibaret. Müze gibi geliyor Venedik bana, ada gibi geliyor. Çabucak biten, halksız şehirlerden sıkılıyorum.

Gelelim mezkur kitapçıya. Adam tam bir deli, su gelmiş arka kapısına dayanmış ama hiç oralı değil, ününü bu sayede yapmış zaten. Mekana kocaman bir gondol ve küçük bir küvet kondurmuş, içlerini kitapla doldurmuş. Munis kedilere ev sahipliği yapan, yer yer küf kokan Acqua Alta tam bir bildiğin sahaf. İngilizce, Fransızca, İtalyanca bir sürü eski kitap, kartpostal, dergi, albüm, poster bulmak mümkün. Dünyada Acqua'ya bu denli dost olmuş bir kitapçı daha daha görmedim, benzeri bile yok, o yüzden değerli.







Adres: Castello 5176A, Campiello del Tintor (Piazza'ya hiç sapmadan, Acqua Alta Caddesi'ni takip edip ikinci soldan dön. Maskeci Speranza Hanım'ı geç, 200 metre ileride Libreria'yı bulacaksın, sakın şaşırma. Ya da birazcık şaşır, sen bilirsin. Eğer bulamazsan camdansaat yapan Giuliamo Usta'yı sor, onun tükkanının tam çaprazında tabelayı göreceksin zaten: WELCOME to the most beautiful BooKshop in the World)