Gökkuşak Çeşitleri

Çince bilen ama İngilizce bilmeyen bir arkadaşım, bugünlerde "My name is John, this is a book, is there anybody in the kitchen"lara çalışıyor ama yaş kemale erdiği ve kafası Uzakdoğu usulü çalıştığı için azıcık zorlanıyor. Kurstaki hocası geçen hafta gökkuşağı çeşitleri üzerine bir ödev vermiş, resimli gökkuşaklarına bakıp sıfatları fülan öğrenmeleri gerekiyormuş. Lakin bizimki hayli isteksiz, öfleyip pöflemekte, Anglosaksonlara tatlı tatlı pislik atıp, çekik gözlü yoldaşlarını yüceltmekte. Böylece mesele lisansevdirmek olunca, olaya hemen el koydum. Bi de elbette kendime yapacak enteresan bir şey bulmuş olmak beni tetikledi, kabul. Herneyse. Bir dil dostu olarak, eğlenörken öğrenmök, öğrenörken eğlenmök gibi ulvi amaçlar güttüğümçün, değişik bir döküman hazırladım. Gökkuşaklara yakıştırılan sıfatların çağrıştırdığı bazı tabir ve cümleler bulup herbirini resimlerin altlarına yazdım. Tahmin edeceğiniz üzere, beş dakika sonra hepsi sular seller gibi öğrenilmişti. Keyfi yerine gelen arkadaşım sütlü çayını fondipleyip "Bu kadar VataşivaKendi bir dil olduğunu bilseydim, çoktaan öğrenirdim ki!" diyince, sütsüz ve tomurcuklu çaykur çayımı höpürdetip "Hıhı eved, tabiy, muhakkak, onane şüphe" diye karşılık verdim. O esnada ortaya yine şahane bir şey çıkarmış olmanın keyfini sürmekteydim.